Parma - Teatro Regio - La bohème

"Nel ruolo di Rodolfo debutta il trentenne Stefan Pop. Il tenore è dotato di un timbro caldo e luminoso e canta con molto buon gusto. L'attesa e ben eseguita romanza “Che gelida manina” mette in evidenza la facilità all'acuto. La raffinatezza del porgere si apprezza particolarmente nel secondo quadro durante il duetto con Mimì dove si ascoltano belle mezzevoci e convincenti sfumature dinamiche." Patrizia Monteverdi www.operaclick.com

Great success with Rigoletto in Naples

Stefan Pop returned to Teatro San Carlo Naples for a run with Rigoletto by Giuseppe Verdi. There was a great success after the first performance on January 22 in front of a very welcoming audience. Stefan Pop was joined on stage by Enkhbat Amartuvshin (Rigoletto), Jessica Nuccio (Gilda), Annunziata Vestri (Maddalena) and Antonio Di Matteo (Sparafucile). Maestro Nello Santi conducted the orchestra of Teatro San Carlo. There are three more preformances scheduled on January 25, 29 and February 1

Opera Gala in Pecs, Hungary, November 13

Just announced, Stefan Pop will take part in the Opera Gala in Pecs, Hungary. “Rendezvous in Pecs” joins Operalia winners in an unforgettable concert.

Elsa Dreisig, First Prize winner at Plácido Domingo’s Operalia 2016 – Guadalajara and Stefan Pop, First Prize winner at Plácido Domingo’s Operalia 2010 – Milan will be joined by Wiedemann Bernaedtt, Alexandra Kiss (trumpet) and the Mac Symphony Orchestra conducted by Israel Gursky. The concert will take place at the Concert Hall in Kodaly Center in Pecs on November 13.

La Traviata in Venice, standing ovations

Stefan Pop was Alfredo in La Traviata, making his debut on the stage of the historic La Fenice, in Venice. He performed together with Maria Grazia Schiavo (Violetta Valery) and Dimitri Platanias (Giorgio Germont), under Maestro Nello Santi’s baton.
The press noted:
[...] Squillo potente ma mai esagerato, punta, bellissimi legati, fiati ben calibrati, mai sguaiato e approssimativo, sempre precisissimo e controllato, Stefan Pop sbaraglia i suoi predecessori e si attesta il miglior Alfredo della stagione, riempendo una scena pressoché vuota di questa produzione nel secondo e terzo atto, regalando al pubblico un Alfredo appassionato, amante e vittima delle pene d’amore per la sua amata con i suoi “bollenti spiriti…”. [...] Salvatore Margarone and Federico Scatamburlo for Musicandosite, September 2016